Valsöndag

Japp idag är det valdag och en viktig dag. Idag kan vi välja för framtiden. Jag tycker det är viktigt att välja för demokrati, allas lika värde, rätten till att få va den man vill, bra åldringsvård i olika former och barnen, bra förskola /skola och det ska få kosta. 
För mig är det viktigt  att de som arbetar inom vården, inom åldringsvården och med våra barn ska få ordentligt betalt så att de jobben blir attraktiva och att fler vill arbeta med det 
Våra äldre. våra barn och sjuka  borde alla  partier vilja satsa på, det borde vara självklart

Jag har gått runt lite på tomten och kikat denna vackra september söndag. Jag hittade kantareller på tomten, så kul
(null)
Visserligen bara två men...
Maken håller på att förbättra, byta ut och måla panelen på gästhuset. 
(null)

(null)

Mycket slit och jobb 
(null)
Det blir så fint 
Nu ska jag byta om och möta upp några tjejkompisar för lite fika
Dagen kommer jag avsluta med att rösta 
Avslutar med en bild från min tomtpronenad
(null)
Trevlig söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0