Augustihelg

 Härliga sensommardagar....

I fredags AW och jag skrattade gott hela kvällen ... vilken tur jag har som har så roliga kolleger
Denna helg har vi besök av sonen och svärdottern så himla mysigt
Det blev paella som vi lagade på vår murikka eller rättare sagt sonen stod vid spakarna 
Alltså vilket nöje vi har haft av murrikan i sommar och detta inköp som maken var så emot. Nu tror jag med 100 % att han tycker mitt inköp var klockrent
För så mycket god mat den har levererat och god mat gillar maken 
Igår hann vi  även med ett besök på taxinge slott och deras kaffebrödsbuffe... 
Sonen och hans flickvän murade igen hålen på vår ute eldstad så nu hoppas vi på att den blir bättre att elda i 
Det målades även foder till nya dörren på gästhuset 
Och jag planerade för ett inglasat uterum på en av våra altaner men där är vi långt ifrån överens än 
Jag vill kunna njuta av våren och hösten mycket  mer och det tror jag ett uterum ger möjlighet till
Så nu går jag in för begreppet spara, jag skiter i alla onödiga inköp ( förutom garn )
Ha ha det blir en spännande utmaning återkommer om hur det går senare 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0