Jag spelar högt....

Idag får vinterkläderna gå i dvala ......och mina älskade sommarkläder komma ner från vinden.
Det är chansning men jag tar den så nu får ni skälla på mig om värmen dröjer
Sommarskor hade jag massor och jag menar verkligenn massor men alla är ju inte moderna längre dock hela och jag kan inte slänga funktionsdugliga skor.
Nu vet jag och det vet min man också om sanningen ska fram så kommer jag använda max 20% av skorna och jag kommer köpa nya i år även om jag inte behöver
Just nu pausar jag för att snart bita i ett mycket större projekt nämligen mina kläder. Vinterkläderna som är i min garderob ska förpackas och upp på vinden och sommarkläderna på vinden ska hängas in i garderoben 
Så som jag har längtat efter mina sommarkläder, ett sant nöje är att se om jag kommer i dem.
Ett sant nöje så lustig jag är, det är ju verkligen inte ett sant nöje utan tvärtom
Annars blir det mest slapp idag.
Kanske kanske börjar jag redigera mitt fotojobb från igår men det är verkligen bara kanske.
Alla skriver om melodifestivalen idag så det ska jag väl också göra men det får bli runt melodifestivalen istället eftersom jag bara slängde ett getöga då och då på programmet.
Däremot så hade jag två hel frälsta tittare här hemma nämligen min man och min syster. Så när det kom roliga kommentarer från dem så slängde jag en blick på tv-n. Jo de gillar mellon mycket och de var väldigt överens.
Min syster, storasyster för att betona rangordningen i syskonskaran, uttryckte lite käckt att det var showen runt det hela som var roligast. Kanske har hon rätt för det känns som melodifestivalen är större än nationaldagen här i Sverige.
Syster röstade på Holland, ja hon röstar alltid i den här tävlingen och på alla deltävlingar också för den delen.
Hon hade ju nästan rätt. Själv såg jag en rysare med människojakt i skog så när det var som mest läskigt var det skönt att ta ur lurarna i öronen och lyssna på makens och systers kommentarer. Då kändes det som kloka och bra kommentarer om klädsel och andra viktiga men dock oladdade konstanterande.
Nu till verkligheten och till klädvården
 
 
 
Trevlig söndag !
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag brukar också tänka att kläder och skor som fortfarande är fräscha kan användas en säsong till, för det känns galet att styras av modenycker. Men när man plockar fram kläderna nästa säsong ser man på kläderna med betydligt mer kritiska ögon, och det känns genast mer angeläget att rensa.
Jag trodde inte att jag hade något att plocka bort, men när jag hårdgranskade garderoben blev det fyra fullpackade kassar med hela och rena kläder som jag lämnade till second hand-försäljning.

2014-05-30 @ 09:46:10
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0