En födelsedagspresent på svägerskans födelsedag.....

 
 
....visst låter det bra och det är det.
History.... min pc håller på att paja som så ofta efter en sådär tre fyra år. När virusskyddet går ut och man ska förnya detta är det dyrt och så brukar jag missa det. Sen blir datorerna aldrig sig lika mer.
Så om jag skulle kunna fortsätta fotoredigera, ta raw bilder osv var jag tvungen att göra nåt... så två ggr ominstallera jag min pc och sen gav jag upp. Maken hade ett bättre förslag en liten för tidig födelsedagspresent... en mac pro och den skulle passa in i vårt system med apple tv osv.
Så det fick det bli och igår kom den hem till mig på just svägerskans födelsedag, en fin liten mac med retina skärm. Åh den är så fin.
Nu får vi hoppas att maken glömmer bort detta och att jag får en liten present den 1 juni då jag fyller år.....det har hänt förut hihihi 
Jag har ju inget photoshop på macen så nu kör jag en provmånad. Det är så kul att redigera igen att leka med fotona
 
 
 
 
När man tar ett foto som man inte behöver göra mycket i photoshop för att vara nöjd så blir man glad.
Detta har jag bara rätat upp horisonten på och beskurit fotot. Jag valde att behålla mycket himmel lite för mycket enligt fotoregler kanske men jag tycker det blir maffigt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0