Underbara oktober söndag

En av de bästa sakerna man kan göra näst efter att vara med sina barn och barnbarn är att vara på sjön med sin livskamrat en strålande fin höstdag 
Vi hade varm choklad och ost smörgåsar med oss och njöt av sol och mild  ljum havsvind
Jag fotade och maken studerade sjökort, vi har lite olika intressen vi
Det blev flera timmar ute på sjön och jag fotade och solade om vartannat. Det var 16 grader varmt i havet och jag väntade bara på att maken skulle hoppa i vattnet men det gjorde han inte 
När vi la till båten träffade vi våra vänner och jag kunde passa på att 
fråga ut den nyblivna mormodern hur lilla bebisen och mamman mådde. Så grattis fina vännen till mormorstiteln du kommer bli en underbar mormor
Ikväll kom syster på snabbvisit och vi hann prata lite med varandra, min syster är en väldigt upptagen kvinna som jämnt är i farten så det är kul att hinna ses då och då
Men jag är glad att hon har funnit sig tillrätta i vår lilla stad där hon nu har bott ett och ett halvt år 
Söndagkväll, en fin helg är till ända men jag har ingen jobbångest då jag har världens bästa arbetskompisar och världens bästa jobb 
En liten tråkig sak är att jag precis förlorade i wordfeud med ett poäng mot svägerskan men men jag hade ju minst tre segrar i rad innan 



Kommentarer
Postat av: Sylvia S

Låter som en mycket härlig dag. Förstår att du känner dig upplyft efter alla vackra vyer till sjöss.

2013-10-14 @ 08:07:37
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0