Söndag 14 juli en högtidsdag och inte vilken som helst.....

.....och inte vilken dag som helst utan lilla Max en månadsdag alltså kronprinsessans födelsedag är nu mera utraderad i min värld och idag hissar jag flaggan för en annan jubilar. Ja nu har jag ju aldrig varit så mycket för prinsessor och prinsar utan mer för tomtar och troll.
Max har blivit en månad och är världens sötaste lillebror enlig mig och William.
Trosa min hemstad är en vacker stad men jag har blivit medveten om att det finns många vackra platser i vårt avlagda land. Här är ett foto på en väldig vacker plats

Ser ni på kyrkgaveln det är en mun och ögon jag har inte fixat till det i photo elements utan det är så i verkligheten. Vi tvistar här hemma är det gjort i rep ( som förövigt allt verkar vara gjort i här.) eller är det ditmålat. Inte kan det vara ett bus streck eller är det kommunen i denna lilla stad som välkomnar alla (båt)turister med en glatt intryck eller kanske ett glatt avtryck.

Hur som helst ska jag upp dit och kolla så nu har jag hyrt en byggställning som jag ska montera upp imorgon natt och sen lite fint klättra upp i smyg och  tiita. Så nu mina kära kolleger kommer jag nog inte kunna komma och jobba den 5 augusti utan ni får klara studiedagen utan mig för om jag överlever kanske jag sitter i finkan på nån liten öde ö och lever på vatten och bröd men det är det kanske värt för att få veta sanningen.........eller?

Ett annat alternativ är att gå och kolla på turisbyrån hur det ligger till men varför gå den enkla vägen när man kan få lite spänning i livet

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0