Idag har jag varit mormor, underbart.....

Äntligen så har jag fått hämta mitt lilla barnbarn på hans förskola.
När han såg mig sken han inte upp direkt utan frågade genast efter sin moster..
Det tog några minuter innan han sa mormor med ett smile på läpparna men då upprepade han det hela tiden. 
Vi gick till en närbelägen lekpark och lekte där flera timmar och mumsade banan som ett litet mellanmål.
Wiliam ville hela tiden ha mig precis bredvid sig och han ville att jag skulle cykla runt på cyckelkarusellen  tillsammans med honom.
Dock tyckte jag det räckte med den lilla fyraåriga grabben som gjorde det men William såg helst att den killen hoppade av och gjorde plats åt Williams mormor. Där tyckte jag gränsen gick och kände mig lite osäker på vad killens pappa skulle tyckt och jag sa åt killen att stiga av.
Vi lekte och lekte och efter en sådär två timmar traskade vi hemåt. Då hade vi provat alla saker flera gånger  om.
Parken vi var i är uppkallat efter denna tjusiga herre.
Precis Ivar Lo-Johansson är hans namn.
På vägen hade jag tänkt fota mycket men Willes små snabba ben höll ett högt tempo så mormor fick småspringa för att hinna med. Men jag fick några bilder från vår vackra huvudstad, här kommer en.
Vi åt thaimat hemma hos dottern till middag och även min son kom dit och åt så jag fick även träffa honom.
En mysig dag men nu är jag riktigt trött....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0