Jaha då njuter man av sin extra lediga dag...

Solen skiner och det luktar vår ute.
Det är en av mina favorit stunder. Idag tänkte jag pyssla lite både inne och ute och cykla ut på en fototur, jag vet vart men det är hemligt än så länge.
Träna hade jag tänkt men jag är fortfarande hostig och vet inte hur bra det är att träna då.
Igår uppdaterade min dotter min facebookstatus (facerape kallas det visst) men ett snällt och sannesenligt inlägg och eftersom jag fick så mycket trevliga kommentarer och gilla så kändes det som hon träffade mitt i prick.
Alltså min/vår bröllopsdag var det igår 27 år sen vi gifte oss och 32 år sen vi blev ett par......nu kan jag inte riktigt säga att det känns som igår när vi stod i svenska sjömanskyrkan och lovade varandra evig kärlek och trohet utan mer som vi känt varnandra hela livet.
Nu är det  nästan sant för våra föräldrar kände varandra och vi bodde i samma område som barn.
Igår jobbade jag och det kändes bra även om jag nu inte hade världens energi under mitt arbetspass men barnen och mina otroligt fina arbetskompisar gav mig en rolig dag.
Det blev ingen majbrasa för vår del men kvällen umgicks vi med Ingela och Göran, alltid lika trevligt.
Nu Ingela måste du köra igång wordfeud och rumble i din fina nya iphone 4 s...... så vi kan gnugga geniknölarna och ge varandra lite bitigt motstånd. Det ser jag fram emot.
Ha en fin 1 maj och demonstrera gärna för en bättre värld.....

Kommentarer
Postat av: Lillemor Johansson

Klart att man demonstrerar!! För en bättre värld om inte annat. Ser att du haft en härlig ledighet och vårleken är ju såå rolig. Kram på dig!

2012-05-02 @ 22:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0