En fantastisk dag med mina fina tjejer och lilla William

Jag slutade redan vid halv ett idag och efter det hade tjejerna och jag bestämt att vi skulle göra en utflykt.
Det blev Torekällberget i SöderTälje som blev utflyktsmålet. Där har det lite djur såsom getter, hästar, hönor, tupp, får, lamm, kor och lite olika fåglar.
William tyckte det var både spännande och lite läskigt. Han fick klappade hästen, killingrna och lammen.
Tuppen gol alldeles bredvid William och han hoppade till och såg lite rädd ut.
Vädret var blåsigt och lite kallt. Vi slutade besöket i lanthandeln där vi bla köpte vykort med gamla sagor på, det blev även lite förbjudet godis inhandlat.
På vägen hem stannade vi på Burger king en alldeles nyöppnat sådant i Järna. William sov men vi andra tog middagen där, det kändes oxå lite förbjudet.
Nu sitter jag och myser under en filt samtidigt som jag passar ett sovande barnbarn för hans mamma är hos sin moster och badar i badkar...................nåt sånt har inte vi.....
William och hans mamma med getterna och killingarna
Hästen är stor men William vågar klappa den ändå, modigt.....
Så himla söta.

Kommentarer
Postat av: Lillemor Johansson

Vilken härlig dag! Djur är det bästa som finns för små barn....och mycket trevligt att mormor fick va me:)) Kram

2012-05-16 @ 22:06:34
Postat av: Junitjej

Så fina djur!

2012-05-19 @ 12:58:11
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0