25 juli

Idag har vi tillbringat några timmar vid havet och jag har krypit runt och fotat, bla med macron och sen blev det många fina kort på syskonen Kronnäs. 
Men fotona på tjejerna vet jag inte om jag får lägga ut här på bloggen så det måste jag kolla innan.
En bra dag som slutade i Kronnäs härliga trädgård (igen) Julia hade ropat ut att hon tände grillen vid halv sju och alla som ville kunde ta med sig kött och komma.  Jag såg inga andra från badplatsen hos Kronnäs nu ikväll så det var ju bara vi som nappa på inbjudan.
Ja det var skönt att inte smutsa ner sin egen grill den här gången men jag vet att vi snart grillar här hemma hos oss igen och då kommer nog Julia med den där eländiga osten som fastnar och kletar så man får skrubba gallret och ligga i.
Det blev lite kallt nu ikväll när vi satt ute så nu har jag krypit in under en filt och värmer upp mig.
 
I morse då jag var ute och gick kände jag mig som en ko som luffsade fram. Inte för att jag är stor som en ko ( även om det känns som vi snart är i samma viktklass ) utan för alla flugor som flög runt mig hela tiden. Ju mer jag svettades ju mer flugor kom det och inte hade jag nån sån där fin svans som korna har så jag kunde vift bort dem. Jag var tvungen att acceptera fluginvasionen och försökte istället öka tempot för att bli av med dem men lyckades dåligt med det. Det här händer mig ofta på mina promenader.
 
Nu ska jag ägna lite tid åt att redigera foton från dagen, tömma och fixa med kameran så den är redo för
morgondagens utflykt som blir till Sandhamn. 
 
 
 
 
 
Nu hoppas vi på fint väder imorgon så vi får en mysig dag ute i skärgården.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej!
Nu har jag äntligen kommit i gång lite grann igen med min blogg. Får se hur länge det varar. Jag börjar jobba igen på måndag och då brukar det inte bli så mycket tid över för annat.
Dina bilder är fantastiska!

2012-07-28 @ 22:03:52
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Ninni

Flugor gillar svett=( Äsch inte är du nån KO, sååå fin så.
Jag tog Tjuren vid hornen idag och ställde mig på vågen har ju inte gjort nåt annat än ätit och druckit gott den här semestern=) LYCKA bara ett halvt kilo upp=)

Ha en fin dag, kram kram

2012-07-30 @ 09:58:44
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0