Snö och åter snö....

Ja som ni nog alla vet är jag ingen hejare av kyla, snö och vinter.
Jag kan tycka att det är mysigt att åka på vintersemester en vecka i fjällen men sen är jag mätt på vintern, ja visst bor jag lite fel på kartan men nu är det ju så och inget att göra åt.
Jag tycker det är kul för alla barn med snö iallafall de barn som är över 2-3 år och kan klara av att springa runt i snön och leka.
Det tog mig tjugo minuter att skotta fram min bil i morse och en granne som körde förbi vevade ner rutan och sa lite ironisk " det är skönt med garage"
-ja ja, jag glömde ställa in bilen i garaget igår kväll sa jag och sulade (kastade) in en snöboll i hans bil.
Okey det sista var inte sant jag kastade inte alls in snöbollen men  jag hade god lust.....
Han är en mycket snäll och rolig granne.
Nu är det ganska roligt att foto dessa fina vinterdagar och det gör ju att jag kan gilla snö lite mer nu när jag har börjat fota så jag tränar lite varje dag att vara ute när jag kommit hem från jobbet
Så bli inte förvånad om jag blir omvänd och lilla älskade barnbarn nu har moster Stina köpt en pulka till dig som hon kör in i backarna i Trosa.....
Själv tror jag oxå mitt intresse för snö skulle öka lite om jag inhandlade längdskidor till mig men nu ska jag nog inte göra det jag vill liksom lägga mina surt förvärvade pengar på andra saker just nu i januari. Men men man kan aldrig så noga veta, plötsligt händer det .......
Nu ska jag laga kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0