Japp fredag igen

Veckorna bara rusar iväg och jag hinner inte me`
Början av veckan var äldsta dottern här hemma med lilla William och som alltid är det så härligt och roligt och det blir så tomt när William åker hem till Sthlm
Det skulle vara så mysigt att ha dem i samma stad och kunna pussa på William lite oftare.
I onsdag var jag på första träffen i kursen jag läser specailpedagogik / små barn och det var så bra men jag är lite orolig över att få godkänd på kursen.  Ja det var ju hundra år sen jag pluggade på den här nivån och jag känner mig så ringrostig.
Men som Blossom sa, jag ska se mig i spegegeln och säga "jag är bra och det här klarar jag och fan så snygg jag är"
Visserligen kanske det är en lögn som hon sa men ljuger man tillräckligt många gånger så blir lögnen sann.
Igår kväll var jag på en föreläsning med Blossom och jag är så taggad på att leva för att komma i toppfprm ( själsligt och kroppsligt ) Hon hade så många goda tankar.
Hon hade några led ord  ( kan man säga så tro???)
  • Tankar Hur tänker jag tänka.....Jag har ett val....
  • Andning Andning renar....Djupa andetag lugnar och några andningstips
  • Vätska dricka vatten ( vanligt) 0.033/kg/ dag
  • Näring Bränsle fett kolhydrater och protein = är det det i det jag äter ?
  • motion lite vardagsgymnastik tips....högintensiv träning allt från 5 minuter till 15 min max 20 minuter Ta för vana att lägga sig ner och bara vila efter träningen allt från några minuter upp till 10 minuter
Lev 80 % bra och 20 % "mindre bra" När du unnar dig välj ut sånt du verkligen gillar strunta i det andra.
Börja dagen med att titta dig i spegeln och tala om hur bra du är och snygg.....
Lite fritt översatt av mig från  Blossoms föreläsning
Så detta får bli mitt mål att vara nöjd över mig själv och känna mig i toppfprm.
Nu väntar en helg med fritt val hela helgen.....härligt
Visserligen har vi städdag i vårt område men jag skickar nog ut maken.... för nästa vecka ska vi ha skräp plockar dagar med barnen på jobbet så jag gör min insatts då istället.


Jag ska göra som barnbarnet slänga mig rakt ut i livet med huvudet före..........

Kommentarer
Postat av: Lillemor Johansson

Hej Åsa! För det är väl du Tingeling? Blev lite osäker men har du 2 bloggar?



Så sant den där Blossom har visst är vi snygga ha ha och bättre kan det bara bli! Ha en trevlig kväll! Kram Mumin

2012-04-21 @ 19:39:38
Postat av: Ninni

Blossom är härlig, det bara sprakar om henne.



Okey då ska jag börja dagen så..



Ha en underbar dag..kramen

2012-04-22 @ 13:38:15
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0