Dagen efter en rolig och trevlig kväll hemma hos Anki

Ja det blev lite sent igår..... iallafall var det sent för mig.
När vi cyklade hem så hörde vi fågelkvitter och konstaterade att fåglarna redan hade vaknat
Jag fick trampa hem själv sista biten och det var ödlsigt, tyst och folktomt, konstigt att det inte är fler som är ute och rör på sig vid haltvtre tiden.
Jag som säger till alla att det är väl inget att vara rädd för här i vår lilla stad men inatt tyckte jag det var rätt ensamt så jag trampade på rätt så fort och blev både andfådd och svettig.
En tidig motionsrunda eller sen ....
Det bjöds på god mat och glada skratt och tjatter förstås.
Till förrätt hade A-L gjort en jättegod hummersoppa med smördegspinnar, mums!
Annelie hade gjort en gryta med fläskfile och grönpepparsås, den var super...Anki hade fixat potatis och morötter i ugn oxå mumsigt och  en fräsch sallad som Bitten gjort
Efterrätten hade jag gjort det blev hemmagjord vaniljglass och choklad och lakritsglass med lite chokladtopping och rån till.
Kakan till kaffet hade Bitten bakat, en sån där härlig seg och god choklad"muffins".
Idag sitter jag och ångrar varför åt jag inte lite mer....
Tack mysiga tjejer för igår...
Det var lite segt att gå upp vid nio i morse och börja plugga men nu har jag läst det mesta och hunnit tvätta, plantera om pelargonsticklingarna och hållit på med foton i psp så nu är jag nöjd.
Nu ska jag njuta av  det sista av helgen och bara vara....
Ett foto från Ankis altan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0