29 oktober

Tänk att snart är oktober slut och vi är snart framme vid adventstider som är en favorit tid hos mig.
Jag gillar att pyssla och fixa inför jul så det är tur att jag har en liten månad mitt i min tråkigaste period på året.
Ja jag gillar ju sommaren allra bäst men sen kommer december.
Idag är det städdag på område och jag  funderar faktiskt på att gå ut och städa men tänkte städa på min lilla tomt så får maken representera vår familj när det gäller den gemensamma städdagen Jag är inte så dukitg på att umgås med grannarna blir lite obekväm även om de nu är trevliga.
Annars så har vi lite saker inplanerade i helgen alltså lite smått och gott så som att byta lite köksluckor som vi fått från ikea eftersom på endel av de gamla  luckorna har färgen flaknat ( garantin) vi ska också insförskaffa en ny dunkudde till mig min gamla är helt slut och det känns lite fräscht att byta ut den.
Så tänkte jag umgås med kameran lite också.
Jag tittar väldigt lite på tv och allra helst på helgerna. du sjunker jag hellre in i nåt photoprogram varvat med bloggar och blir upptagen flera timmar. Så blev det även igår kväll jag minns att jag tittade på klockan vid åtta och nästa gång jag tittade var hon över tolv och då hade jag lekt i phoo element flera timmar. Just igår lekte jag med olika sätt att "märka" mina bilder på som tex vattenstämpel osv. Vi ska nämligen gå igenom det på nästa photo elemnts kurs och jag ville kika lite på det innan så jag är lite förberedd men jag har mycket att lära mig i det ämnet.
Nu måste jag gå ut alla andra städar för fullt.


Denna bild på denna underbara tjej fick bli en av provbilderna när jag övade på att stämpla min foton. Bilden är från svampskogen med släkten i september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0