15 oktober

Har haft en underbart mysig shoppingdag med några av mina arbetskompisar och det blev Norrköping som blev den lyckliga staden.
Ja vi lyckades som vanligt göra dundersuccé ....
Förutom att fika två gånger och en lunch, nja Karina lyckades med två luncher, så hann vi även utsätta expediterna för en tålamodsprövande dag.
Stackars expediten på Esprit, hon blev nog lite orolig då vi bad om nycklarna och sa att vi kunde låsa själva när vi var klara eftersom en av oss velade i sitt vinterjacks inköp i nästan en timme. (inte jag) Fem minuter innan stängning var valet klart och vi fick rusa för att hinna in på indiska innan de stängde, vi hann, jippie!
Det som tyvärr inte var lika roligt var att en av oss hann på dessa få minutrar ha sönder en ljuslykta på indiska ( inte jag)
Hon såg rätt skyldig ut då hon kröp fram mellan hyllorna, som sig bör hjälpte hon till att städa efter sig och plikttrogen som hon är så köpte hon en likadan lykta som hon skulle ha hängande på sin toalett
För mig blev det inte så många inköp för Gud så många speglar det fanns överallt och jag blev väl medveten om att nu gäller det späkning ända fram till jul.
Så där och då ingick jag ett avtal, som så många ggr förr, med en av mina vänner fem kilo ner och vi får köpa de fina bruna manschester byxorna som vi såg på flash.
Kommer jag kunna hålla detta avtal, nä tror inte det men som en klok lärare sa till mig i grundskolan "bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" Kloka ord !!
Brun är tydligen en av årets höstfärger, kul för i min höst och vintergarderob finns bara svarta och blåa kläder.
Jag lyckades i alla fall få med mig hem ett par sköna tofflor och en blus"bussarong" men i magen fick jag i mig desto mer .
Nu ska jag krypa ner under täcket och drömma om att allt roligt som förgyllt min dag idag.
Tack kompisar för en rolig dag !


Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Gud vilka härliga tofflor!



Spännande dag ni haft:)



kram

2011-10-16 @ 13:46:40
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Karina

Tack själv för en lyckad dag och en kul blogg

2011-10-17 @ 21:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0