Ja är sommaren slut nu eller är det bara semestern som är över....



Rosor från mitt nya favoritställe krysmyntagården Gotland


Jag lever ju upp under sommaren och värdesätter den så mycket av flera anledningar och värmen är en av anledningarna min kropp värker mindre och jag slipper ha strumpor på mig, fötterna får rörelsefrihet och jag kan åka med vår båt ut i skärgården och bada och sola.....
Den andra anledningen är att barnen kommer hem mera vi umgås och jag får njuta av att ha dem hemma flera dagar och ibland veckor....
Lilla William, vårt lilla charmtroll till barnbarn träffar vi mera,  livets efterrätt har någon klok beskrivit det och visst är det så. Det är den godaste efterrätt man kan tänka sig, när Wille Pille ler då smälter mormor och blir varm i hela hjärtat.
Nu är det tomt och tyst här hemma och jag  kan ägna timmar åt att städa,pyssla och hålla ordning och det har vi gjort. Nu är huset ordningställt, städat och skinande rent....
Nu kan ni komma tillbaka och röra till det och lysa upp hemmet med era glittrande ögon igen älskade barn och barnbarn......
Men men verkligheten är en annan och imorgon börjar jag jobba igen och ser faktiskt fram emot att träffa mina underbara arbetskompisar igen och hoppas ingen av er fått några infall om att byta jobb eller så....


"Gud skapade bara två saker perfekta: kvinnan och rosen!"
- Victor Hugo-





What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
- Shakespeare, Romeo och Julia


Kommentarer
Postat av: Ninni

Än är INTE sommaren över, vi ha ren kanondag idag. Men lite har jag tröttnat på att sola!!



Men skönt är det. Härligt när barnen och barnbarnen kommer och hälsar på..men huset blir lite upp&ner..haha



Kramen

2011-08-13 @ 14:53:28
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja nu jäklars fixar vi det här Åsa...kram kram

2011-08-17 @ 13:49:38
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0