30 augusti

För några veckor sen hade jag turen att vara på bjuden på ett riktigt piratkalas.
Alla hade lagt ner många timmar på att klä ut sig...... ja nästan alla, lite försent kom en liten bilförsäljare men bilhandlare är kanske inte mycket att lita på eller så hade han ett viktigt jobb att sköta....han var nog den enda som glömt att klä ut sig. Det kan ju vara så att han var lite rädd för att skrämma iväg kunderna under dagen.
Det bjöds på piratbullar, piratkakor en riktigt god pirat tårta etc...
Självaste fördelsedagspiraten var på sitt allra bästa humör och njöt av att vara huvudperson och skrattade högt när de lite åldrande släktingarna kom lätt haltande och utklädda till piratfesten.
Mina favoriter var morbror J och moster A-k och jag har ett underbart foto på dessa men jag vågar verkligen inte lägga ut det här på bloggen....det skulle kunna bli riktigt jobbiga efterdyningar för mig.
Pirat Kotte hade några lite yngre piratkusiner som drog ner medelåldern lite på kalaset.

Ni känner väl igen piraten "kapten rödskägg".......en av de mest farliga i piratvärlden...

och hans kompanjon....

den läskiga "halta Lotta"

Ja vi överlevde och vi fick plocka fram vårat allra bästa barna sinne......
Lek och skratta mera, du kanske inte lever längre men får garanterat ett roligare liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0