Söndag och en bara vara dag...

Igår hade vi en underbar fin dag i huvudstaden.
Vi åkte tidigt för att hinna fixa lite saker innan dopet vi skulle gå på.
Först lämnade vi över yngsta dotters fixade cykel....det var en sen julklapp. Hon hade önskat sig en uppfixad cykel  av tomten och snäll som han är hade han fixat det.
Efter det träffade vi sonen och hans tjej för att köpa dop present och maken och jag fixade ett födelsdagståg från rödbroka. Jag blev mycket nöjd över denna doppresent.
Vi hann även med en snabblunch innan dopet.
Dop ja det är så fint.....Vi var bjudna på barnens kusinbarn Nathalies fina dop. Nathalie är tredje tjejen i deras lilla fina familj och de andra tjejerna Josefina och Madelene var så gulliga i likadana finklänningar. 
Tjejerna är verkligen lika, nästan jämngamla (ett år)  och ser så småbusiga ut, ja verkligen charmiga.

Efter dopet blev det kungsträdgården och jag fick njuta av körsbärsträden där precis som många andra.
Dock hade det varit ännu finare om vi kommit bara några dagar tidigare men ibland blir det inte PRECIS RÄTT....
men detta var fint nog.
Körsbärsträden
Vissa affärer är ju öppna länge i Sthlm så det blev en snabbkik men inga inköp
Däremot funderar jag på om denna fina kristallkrona skulle passa hemma hos oss i vårat lilla radhus
Eller hur visst skulle denna bli fin hos oss.
Kvällen avslutade vi hemma hos äldsta dottern och hennes lilla familj på söder.
Så imponerad av min älskade mammas ork snart 82 år och hängde med oss hela dagen, det tyckte vi alla var roligt.

Kan inte låta bli att lägga ut dessa foton på mina barnbarn, de små killarna har blivit stora och är världens sötaste 
Max
oj blev visst två på Max
William stora killen och så himla snäll vill att alla ska få det bra.... ja han kan till och med bjuda mormor på hans lördagsgodis även om han nu betonar flera gånger att godis är till för barnen och inte vuxna....
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilka fina små barnbarn du har!

2014-04-28 @ 15:54:25
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0