20 oktober

Idag är en speciell dag för mig, idag för exakt 23 år sen föddes en liten prinsessa som maken med stor list gav namnet Stina. Det är jag väldigt glad för, Stina är ett fint och gulligt namn som du älskade dotter bär med glans
Historien  bakom makens list är att vi hade pratat om namn som My, Mimmi m.m men tydligen hade din pappa gott och suktat på mer traditionella namn som Kristina. Så när du var endast en timme gammal så kom han med förslaget Kristina, i för sig ett fint namn men det kändes inte riktigt som vi.
Så lite trött och groggy efter en förlossning så använde jag mina sista krafter åt att protestera det är för långt det blir bara smeknamn. Okey sa maken men Stina då? Som sagt var så var jag ganska tagen så nu svarade jag bara vi får se och vi måste prata med flickans syskon först och så somnade jag om.
Din pappa åkte hem pratade med dina syskon och ringde runt till släkten och sa vår lilla smålandstös har kommit och hon ska heta Stina. Helt ovetande att den lilla söta trollungen jag hade bredvid mig just fått namnet Stina.
För en riktgt liten mörkhårig söt trollungen var du,
När dina syskon några timmar senare rusade in på BB och ropade efter en liten Stina hade jag ingen aning om vem de letade efter. Men tätt efter kom din pappa med ett smile på läpparna, namnet gick inte att ändra djungeltrumman uppe i Sörmland var redan igång.
Åh jag är så glad över att du fick namnet Stina trots att det inte var nåt av mina förslag så är det ett fint och lite småländskt namn. Och du är en riktigt liten äkta smålänning tillverkad och född i mörkaste Småland närmare bestämt Hovmantorp




Vackra vackra dottern min du gjorde vår familj fulländad och vi älskar dig så mycket 
Så grattis från din familj




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0