Helgen har varit fantastisk och nu är det vardag igen

Fredag kväll kom sonen och hans flickvän och vi åt en sen middag tillsammans. Det var så mysigt.
Lördag morgon kom dottern med familj och vårt älskade lilla barnbarn förgyllde vår dag.
Vi hade bestämt att ha en vindsröjning under lördagen och det hade vi.
Vi gick alla igenom alla saker och vi kastade 80 % av allt skit, ( som maken säger, delar av mitt liv tycker jag) som fanns på vinden.
Jag var jätteduktig fällde faktiskt inte en tår men det kändes i hjärtat, alla barnens gose djur, skolböcker, kläder mm. Jag fick behålla foton, dagböcker, vissa bebiskläder ( jag vet att ingen kommer använda dem) bröllopsklänningen och lite till.
Men nu är det gjort och vi kan nu dra en skorsten upp genom vinden, som vi behöver göra för på torsdag kommer de och installerar vår nya kamin.  Det ska bli så spännande och förhoppningsvis har jag valt rätt kamin ( murspis)
Det blev chili con carne till middagsmat, vi röstade och den vann. 
Söndag blev det utflykt till Stensund, vår oas vid havet där jag har varit mycket under hela mitt liv. 
Första gången var 1966 midsommar och sen dess har jag varit där alla midsomrar utan två stycken.
Vi tillbringade även många semesterveckor där med mina föräldrar, precis som mina barn har gjort.
Jag är ofta där ute och fotograferar.
Vi grillade korv där tillsammans med min syster Malin, Tedde, Jacob och hunden Happy.
Svägerskan och brorsan kände lukten av korv och kom förbi de med. Vi fick uppleva en fantastisk solig och fin vinterdag och precis lagom kall.
Sen var det skönt att krypa in under filtarna hemma i värmen.
Nu är det tyst här hemma och alla har åkt hem till sig, tyvärr tar ju alltid dessa helger med familjen slut så fort men nu får vi se fram emot nästa sammandrabbning.
Imorgon är et vardag igen.
Det blev en hel del foton från dagen och denna får representera dagens utflykt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0