Jaha då var det snart slut på helgen ...

...och en ny vecka börjar.
De har lovat värme och jag blir glad åt det men vi får se. Ja vi får väl inte lika varmt som en av mina kära kolleger som åker till Egyptien i morgon.
Eller skulle det bli oväder i Egyptien lite sandstormar eller så.........nä jag unnar henne värme sol och lata dagar.
Igår var jag med min syster och mamma på Ikea, vi alla shoppade lite sparsamt och hann även in en sväng på Chilli.
Där hittade jag små vita portions grytor som jag köpte sex stycken av.
På kvällen lagade jag potatisgratäng i de små grytorna till maken, dottern och mig. Det blev superbra....
Från Ikea fick en liten fåtölj till William följa med hem till oss. Nu står den i vardagsrummet och väntar på lilltrollet som kommer hem till helgen. I fåtöljen sitter nu mosters stora Nalle och passar den till dig William.
Idag har vi bestämt att vi ska titta på ett hus på landet och se om vi vill flytta dit, det är mest maken och dottern som ligger i och letar upp olika objekt. Ska vi bo på landet eller ha sommarstuga ???? eller bara bo kvar och ha det som vi har det.
En sak är säker blir det för dyrt är vi inte intresserade och som jag sagt massor med gånger har jag så svårt att skilja mig från mitt lilla radhus. Radhuset som vi köpte av mina föräldrar.  Det ligger bra, centralt, rätt i sol läge, vi har uteplatser i alla vädersträck dvs två uteplatser och en balkong.
Vi ska nu göra om tvättstugan, byta varmvattenberedare lägga in värmeslingor på golvet osv. Det är ju lite svårt att fundera på flytt då. Min lilla lekstuga som jag pysslar i och inreder, den har nu lyse på kvällen solcellslampor.

Okey varför har vi då överhuvud taget funderingar på flytt. Jo vi vill ha ett litet enplanshus med lite större tomt, gärna lättskött naturtomt som vi kan ha minst två friggebodar på så barnen kan komma och känna att de får plats när de kommer och vill komma ofta.
När bara maken och jag är hemma så har vi bara ett litet hus att ta hand om. Huset behöver inte ligga på landet det kan ligga i samhället. Fundera fundera.....

Kommentarer
Postat av: Lillemor Johansson

Vi funderar också på ett enplanshus...men det är svårt att slita sig om man bott här i 31 år. Ja 2 hus e jobbigt....vi hade sommarstuga när barnen var små men det blev för jobbigt. Det var så mycket som skulle skötas...men lycka till i letandet. Kram

2012-04-25 @ 12:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0