Pepparkaksdeg

Nu är årets pepparkaksdeg färdig och behöver vila ett dygn
I det här hemmet har ju barnen flyttat hemifrån ( heter det så ? Ett litet konstigt ord när man tänker efter. ) och det är ju bara två vuxna som bor kvar
Jag minns när barnen var små så hade man stenkoll på pepparkaksdegen så att ingen sprang och tjyvåt alltför mycket. Man kunde se spår av små barnfingrar i degen och det var ju lite charmigt. 
När pepparkaksdegen började räcka hela december ut så var det ett tecken på att en efter en  skaffat sig ett eget boende
Så då kom en tid när jag hoppade över pepparkaksdegen, struntade att göra den
Nu idag kände jag mig så glad att åter fixa pepparkaksdeg för till helgen kommer barn och barnbarn hem så jag vill gärna att de "tjyvsmakar" degen och bakar lite pepparkakor 
Nåt som jag alltid gör till jul är pepparkakshus men det gör jag av köpedeg det funkar bäst för mitt byggande   (null)

Jag har redan smakat lite och den var godkänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0