Söndag = morsdag

Dagen har varit en mysig morsdag. Sonen och yngsta dottern har varit hemma hela helgen och i morse kom äldsta dottern med sin familj hem. Så då mår jag bra att ha alla runt omkring mig är härligt. Dagen började  med en båtutflykt ut i skärgården. Nu är juWilliam så stor att han vill bada och springa runt så klippor är ingen bra ide och vi hade inte hela dagen på oss så det fick bli Kråmö. Där tillbringade vi några soliga och varma timmar, William badade och sprang runt och lekte.
Vid två var det dags att styra båten hem igen för vi skulle på födelsedagskalas vid 16.00.
Hemma slängde jag lite snabbt ihop en köttfärssås och kokade lite spagetti till. Lite stressigt blev det men strax efter fyra så firade vi två jubilarer min syster Malin och hennes Tedde.
Av oss fick de en rätt stor lykta med ett "låtsatsljus" i som tänds vid skymmning och släcks när det börjar ljusna igen. När vi skulle gå hem var jag lite sugen på att ta med mig lyktan med ljus hem igen till min trädgård men det kändes lite konstigt att ta tillbaka det man någon timme innan gett bort eller....
Min mamma fick en chokladask och två trisslotter av mig och nu håller jag tummarna på att hon vinner mycket pengar.
Nu har jag precis duschat,  jag är inte så förtjust i de små liven som heter fästingar och jag tror att man har stor chans att klara sig från dessa om man duschar efter en dag på sjön.
Ett litet foto på buketten som William gav sin mamma idag på morsdag.
Nu hoppas jag att veckan som kommer blir en bra vecka med många glad skratt och att den avslutas toppen.
Jag känner någon som fyller år på fredag........
Tack för den fina tunikan som jag fck på morsdag.....

Kommentarer
Postat av: Lillemor Johansson

Vilken härlig dag du haft! och så fina blomster. Ha en skön vecka vännen! Kram

2012-05-27 @ 21:46:14
Postat av: Ninni

Hihi du får köpa en egen lykta, det ljuset lät fiffigt, var fick du tag på det??



Jag har batteriljus, men ibland glömmer jag ju att slå av det och vips så är batterierna slut=(



Ha en skön måndag, kramen

2012-05-28 @ 08:27:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Svar: Visst ser jag proffsig ut! :wink: Det var dock inte jag något jag kände mig som, men det var väldigt roligt att testa segway.

2012-05-28 @ 19:23:33
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0