Lördagmorgon, fåglarna kvittrar och solen skiner

Ja så är det här och jag ligger fortfarande i sängen och drar mig........
Denna helg går i fixande och trixandes tecken.
Maken sliter med båten och har lagt ner många timmar för att få den fin och klar för sjösättning.
Så imorgon hoppas vi att den plaskar i havet igen.
Jag går inte heller och drar benen efter mig utan städar och röjer här hemma för rätt som det är kanske vi hittar vårt drömhus och då flyttar vi....hoppas jag att vi gör men man kan aldrig vara säker.
Det har varit en lång process att vänja mig vid tanken på att lämna mitt fina lilla radhus som jag bott i 22 år och innan dess bodde mamma och pappa här. Men nu har jag vant mig att så kan det bli.
Varför gillar jag mitt radhus så mycket
  • Ligger rätt i solläge
  • har två uteplatser, en med morgonsol och en med kvälls sol
  • en stor balkong i söderläge
  • precis lagom stor tomt för att hinna rensa både fram ochj baksida på en dag
  • en söt liten lekstuga som maken ritat byggt och som nu är Williams favoritplats
  • nya fönster,vita fina
  • snart ett nytt tvättrum
  • osv......
Då kan man undra lite varför skulle jag då vilja flytta
  • mindre enplanshus som räcker för maken och mig
  • större naturtomt där man kan ha friggebodar till barnen  och deras familjer som de kan bo i när de hälsar på
  • plats för ett växthus ett som jag kan ha en fåtölj /stol i där jag kan sitta och njuta och kanske lyssna på radion eller en bra bok etc
  • skulle gärna vilja ha en pool ( önske tänkande och inte alls förankrat hos maken )
  • jag skulle vilja ha en stor altan med murad utegrill som jag kan samla nära och kära vid (poolparty kanske hihihi)
Önskedrömmar ja det kanske är så men jag drömmer vidare.......
Lite foton från kolmården på ett verkligen vackert kattdjur
Se så fint den smälter in i naturen
Jag hade svårt att slita mig ville bara stå och njuta av denna vackra varelse
Skulle jag vara ett djur och vara tvungen att bo på en djurpark så skulle kolmården passa mig fint. Det var rent och fint och djuren såg ut att ha det bra ( ja så bra man kan ha det i en djurpark)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Varför inte bygga en villa inne på Kolmården? Det blir dock ganska mycket gräs att klippa. Så fina bilder på kattdjuret!



Svar: Ja, det var en mysig dag! Fler borde ta med sig en bok till cafét. Det goda fikat kan sakta slinka ner i magen under tiden man läser. Man får ut mer av cafébesöket på så vis.

2012-05-19 @ 12:57:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anonym

Mmmm så är det jag ska faktiskt oxå ta med en bok nästa gång jag fikar själv.

Kanske lite tokigt att ta med en bok om man fikar med någon.

kram Åsa

2012-05-19 @ 18:19:06
Postat av: Lillemor Johansson

Hoppas ni kommer överrens om hur ni ska ha det i framtiden. Låter skönt med enplanshus och pool....lycka till i sökandet. Kram

2012-05-21 @ 09:16:48
Postat av: Junitjej

Svar: Ja, det ska bli väldigt kul med förändring och få starta någonting nytt!!

2012-05-23 @ 20:36:57
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ulla Kronnäs

Fortsätt leta för det låter bra med poolparty för nära och kära. Du menar väl släkten?

2012-05-26 @ 11:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0