Ja en väldigt rolig shoppingdag är till ända.

När mina barn var små vet jag att vi några ggr hade så att barnen fick ha önskedagar och de blev nästan alltid lekdagar. Jag vet att vi hade en sådan dag når vi bodde i Västerljung, det blev bla snöbollskrig och vi sprang runt vårt hus och jagade varandra, en kul dag.
Nu känns det som jag har haft en sådan dag idag, en shoppingdag tillsammans med några riktigt roliga människor från min vardag.
Klockan 9.00 så traskade jag mot vår mötesplats och blev upphämtad av Annelie och Bitten, vi eller rättare sagt Bitten styrde bilen mot tåget i Vagnhärad. Trosa världens ände går det inga tåg till så det blev bil till tåget.
Där mötte vi Karina med K, det där med K är viktigt för henne.
När vi var framme i huvudstaden så började vi vår shoppingdag på vetekatten med "go fika" och det var det flera som gjorde mest tanter i vår ålder tror jag.
Det är liksom en tradition nu att starta dagen där.
Sen blev det shopping,mat och  fiks om vartannat. Vi är lite lätt snurriga,skrattiga och allmänt tramsiga när vi sätter igång.....så även denna dag men vi har riktigt kul. Folk runt omkring bryr vi oss inte så mycket om och de verkar mest tycka vi är "lite från landet" typer.
Jag handlade korta "långbyxor" blå, tre bar tights i olkia längder och färger och en ljusblå jeansjacka. Det var likadan modell som jag köpte för ett år sen just på en sån här shoppingdag men då köptee jag en mörk. Jag hade velat ha en vit jeansjacka men men det blir inte alltid som man vill.
Under hela dagen tittade jag inte en enda gång på klockan så när vi var på Åhlens så upptäckte vi att vi hade exakt 5 minuter till tåget skulle gå. Det var en omöjlighet för oss att hinna så vi fick gå till sj information på centralstation och kolla upp nya möjligheter att ta sig hem.
Jag lovar de som jobbade där nte hade blivit anställda för deras leenden eller deras förmåga att möta kunder.
Jag funderade länge på om jag skulle gå och handla tandpetare som jag kunde dela ut till personalen på sj kontor så att de kunde placera dem i ansiktet så att det såg ut som de log i allafall.
Att sen försöka få ut biljetterna från biljett automaterna var en mindre vetenskap men tillslut lyckades vi.
Efter ett besök på pressbyrån och inhandling av resgodis till hemägenså satt vi äntligen på tåget mot vår lilla stad.
Vi hade ett byte till buss vid södertälje syd. Och av en händelse råkade jag titta ut genom tågfönstret och upptäcka att vi var på stationen som vi skulle  gå av vid.  Så vi fick slänga oss ur tåget och i panik slita åt oss alla kassar från shoppingen. Jag kände riktigt allas blickar och deras leende i min rygg.
Ja ja vi kom hem lyckligt och med en otroligt erfarenhet rikare.
Nästa shopping resa blir i höst och då blir det Norrkping, en lite mindre stad och där hittar vi också rätt bra.
Nu ska jag sova och jag hoppas får en lång och skön sovmorgon i morgonbitti....

Kommentarer
Postat av: Sylvia Siverling

Låter som en riktigt trevlig dag. Härligt med kompisar som man kan gå och handla med.

2012-05-06 @ 07:46:33
Postat av: Lillemor Johansson

Ha ha ni har verkligen haft rolig...sicka virremajor:))Ja så blir det när några "kärringer" kommer ihop sig. Kram på dig!

2012-05-06 @ 13:11:30
Postat av: Lillemor Johansson

Ha ha ni har verkligen haft rolig...sicka virremajor:))Ja så blir det när några "kärringer" kommer ihop sig. Kram på dig!

2012-05-06 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0