7 mars

Idag har jag vaknat med solen i ögonen igen och det är underbart att känna ljuset och värmen redan innan man vaknat...
Här händer det inte mycket just nu så dagens foton får bli av mina cykel som jag fotade i helgen.
Som sagt var har jag firat vårens ankomst med att köpa ny cykel eller maken har firat den genom att ge mig en ny cykel.
Det var en stor skillnad på både utseende och teknik om man jämnför med min gamla.
  1. På min gamla växte det mossa - min nya är blank vit och fin med svagt blommönster på ramen
  2. den gamla hade inga växlar som fungera -min nya har sju st och alla fungerar ( i allfall till maken ska laga en punktering)
  3. på min gamla så var kedjan rostig, ful och lät hemsk - på min nya cykel blänker kedjan "oljig" och den låter ingenting
  4. på gamla cykel hade jag inget stöd utan var tvungen att alltid ställa cykeln mot en väg etc... -min nya har ett fungerande stöd
  5. på min gamla fungerade inga lysen- min nya har jag lysen både bak och fram och det var även nåt nytt med var lyset hämtade kraft ifrån ????
  6. men fina cykelkorgar har jag på båda
Ni förstår nog att en ny cykel var ganska behövlig för min del. Nu cyklar jag runt och fotar så lätt så.
Om ni kikar ordentligt kan man se ett fint blommönster
Visst är den fin !!!
Jag ska nu bara leta efter fina cykelväskor till bakhjulet så allt som jag vill ha med mig får plats

Kommentarer
Postat av: Vinterhagen

Den är så snygg! Vit och fin!!

Kram!

2012-03-07 @ 09:51:02
URL: http://vinterhagen.blogg.se/
Postat av: ÅsaGåsaKlinga

Än så länge vit och fin, nu letar jag cykelväskor till den

2012-03-07 @ 09:58:52
Postat av: SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

Vilken fin cykel! :)

2012-03-14 @ 07:51:09
URL: http://soffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0