120117

Ja då har vårterminen börjat rulla på och visst låter det härligt att få säga vårterminen.
Nu börjar det bli ljusare även om det tar lite längre tid innan det är ljust till kvällen.
Vi kastade ut julen ganska sent i år men i någras ögon några dagar förtidigt men för oss var det som sagt var sent.
Här brukar julen slängas ut redan innan nyår eller i allfall senast nyårsdagen men iår var som sagt var julgranen ibland de finaste vi har haft och då fick den stanna kvar länge.
Nu har vi tagit in våren med hjälp av tulpaner och jag är på gång att virka lite nya kuddöverdrag i mormorsrutor och det kommer även att bli lite andra nya kuddar.....när jag är färdig får jag väl fota och lägga ut bilder här.
Min hälsogrupp som jag är med i fortsätter och det går framåt och neråt  även om det går sakta. Vi hade en liten kickoff efter första mötet på statt med räkmacka och ett glas vitt, väldans mysigt och då smiddes det nya resplaner och belöningar om vi lyckades och om vi nu misslyckas så måste man väl trösats på ett bra sätt. Sånt gillar jag.
Genom jobbet har jag anmält mig till blodomloppet, jag trodde att jag anmält mig till vårruset men hade blandat ihop allt lite grann. Det bästa med detta lopp eller rättare sagt det som fick mig att anmäla mig var den fika korg som man fick efter loppet att förtära  tillsammans med sina lagkompisar. Oj oj som vi ska njuta av innehållet i korgen även  jag så ska halta in i över mållinjen

Vi har nåt som heter sunt liv för kommunanställda och då är det massor med roliga saker man kan få gå på till reducerade avgifter och denna termin hittade jag massor med spännande aktiviteter som jag anmälde mig till. Detta är några av grejorna Wallmans, Odla i drivbänk, Blossom- föreläsning, blodomloppet etc som jag ska vara med på.
En spännande vår hoppas jag.
Jag har även anmält mig till en fotokurs under våren, hoppas den nu bara blir av.
Nu sitter jag under en skön filt i min allra skönaste fåtölj och njuter av Denise Rudbergs Två gåmger är en vana i öronen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0