idag lördag igår fredag...

Jag slutade tidigt igår och tog sällskap med bästaste Kajsa, en av  mina mysiga arbetskompisar.
Hennes buss gick inte förens en timme efter vi slutat så vi tog en slö och fotopromenad som slutade inne på stadens ica affär och där stod vi och dreglade vid godishyllorna och berättade för varandra om våra egna favoritgodisar.
Jag sa just till Kajsa att jag kände mig som 5 år igen och känslan man hade då när man stod där och tittade på att allt gott som fanns på just den hyllan.
Eftersom vi hade tid så masade vi oss vidare till tidningshyllan och där tipsade vi varandra om lässensationer bland Året runt, Allers osv. Just vid den hyllan kände vi inte oss som femåringar utan mer som "tanter", precis som vi börjar bli.
Så snabbt bytte vi hylla så vi istället tjuvläste Bamse , Kalle Anka mm. Den hyllan väckte också gamla minnen, tänk vad gärna man ville köpa serietidningar när man var liten men sällan fick. ( av naturliga skäl man hade inte råd i en syskonskara på sju barn) Nu kan jag köpa alla på hyllan om jag vill men det vill jag inte.....
Det var en resa i barndomen som jag och Kajsa gjorde.....
Vi lämnade ica och gick in i ett "liten" galleria, då menar jag verkligen en liten galleria. Där tittade vi in fotografens alster och nyfiket kikade vi på foton från stadens innevånare. kunde vi känna igen någon. Det gjorde vi men förvånadsvärt få om vi nu betänker att vi bor i en liten stad........
Nu hade vi bara sju minuter kvar på vår väntan på Kajsas buss så vi styrde stegen mot busshållsplatsen eller rättare sagt Kajsa styrde stegen dit och jag fortsatte hemåt med kameran på magen och beredd på att ta årets foto.
Jag såg Kajsas buss komma och vinkade lite extra till henne för nu är hon ledig några dagar och kommer inte till jobbet för ens på onsdag, hon ska nämligen ut och åka båt....
Då är det tur jag har andra mysiga jobbarkompis.
En bild på Kajsa men jag vet inte om hon vill visa sina fina tovade vantar hon virkat eller om hon inte vill vara med på bild men jag tror det är det första
Det var en riktigt fin fredagseftemiddag.....
Ha en underbar helg och det hoppas jag att jag får, sonen kommer och det var så längesen han var hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0