24 april

Idag är det fredag och nu får man några dagar att vila upp sig igen.
Jag trivs med mitt jobb och är glad när jag får vara frisk och gå till jobbet. Jag tror att detta beror på många olika faktorer dels att jag har bra arbetskompisar som jag trivs väldigt bra att jobba tillsammans med, dels för att barnen skänker mig så mycket glädje och dels för att jag valt att inte jobba heltid utan jobbar 75 %
Att jobba 75 % innebär för mig att jag hinner ägna mycket tid åt mina fritidsintressen, att fotografera, bildbehandling, min dator, handarbete och att fixa här hemma. Dagen är inte slut när jag jobbat färdigt och ibland har jag även rejäl sovmorgon och då hinner jag fixa massor de gånger jag orkar masa mig upp. Mitt mål är att jag oxå ska hinna med min träning men just nu har jag tagt lite paus i den men planerar att komma igång snart ja kanske redan på söndag faktiskt.
Vi skulle egentligen ha haft vårt lilla barnbarn här i helgen men tyvärr har han blivit sjuk så det blir inget av med barnvakteriet. William har fått rejäl kräksjuka med feber, diarre och kräkningar. Nu ligger han på sjukhus och får dropp eftersom han inte kunde sluta kräkas och förlorade mycket vätska. Idag har han även fått hög feber runt 40 grader och är riktigt slö. Så nu går han in på sitt andra dygn med dropp och nu hoppas jag verkligen att det vänder så han blir en glad och pigg kille igen. Hans mamma säger att han bara sover och det enda han har sagt är ett ynkligt "liam" Det är det han kallar sig själv.
Nu tar jag lite helg...

Kommentarer
Postat av: Vinterhagen

Stackars stackars William, hoppas han snart blir bra igen! Lille skrutten man får en stor klump i bröstet när man ser de små må så dåligt, de förstår ju inte ens vad som händer med dom och man kan ju inte hjälpa fast man så gärna vill!

Många kramar!

2012-02-25 @ 08:06:27
URL: http://vinterhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0