11 april

Just nu ägnar jag mycket tid åt att läsa om anknytningsteorin.
Jag har nämligen på börjat en distansutbildning 7,5 hp distans Små barns lärande i ett specialpedagogiskt perspektiv som min arbestgivare stödjer oss  i att göra...... Vi får viss hjälp en del tid, böcker, ledigt då det är föreläsningar, och om man blir godkänd får man tre semesterdagar som kompensation för lite av tiden man får lägga ner. 
Jag har redan lagt ner säkert en tio timmar på att läsa och förbereda mig till första träffen. Jag funderar lite på om jag verkligen kommer klara kursen, jag tycker det är lite svårt med att förstå alla fina ord och jag märker att jag tappat lite av pluggtekniken man hade när man var yngre.
Ja jag får väl försöka i allafall.
Så fram till onsdag nästa vecka då vi har första grupptillfället har jag ganska mycket jobb att göra och får ägna all fritid åt att gnugga geniknölarna. Sen börjar inte kursen ordentligt för ens nästa termin.
Igår hörde jag att William sa "mormor " för första gången. Jag har verkligen försökt att träna honom att säga mormor men han har då hela tiden svarat med att säga "morfar", typiskt.
Han har verkligen kommit igång med att prata......härmar allt vi säger även om det nu är hans egna tolkningar men man hör vad det är han försöker säga..
En bild från annandagsutflykten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0