2 september

Det låter som höst och jag som alltid sörjer när sommaren är slut även om jag gillar färgerna och den friska luften på hösten så är nu min allra bästa årstid borta.
Efter jobbet ( både maken och jag slutade tidigt ) tog vi en båttur och vi fick köra fort för att åka från regnet.
Vi såg fina molnmönster, flera regnbågar och hade en trevlig båttur med dottern, syster och Kotte.
Så kära arbetskompisar ni hade rätt, det är trevligt att åka båt i september då skärgården är tom på turister och man får utrymme och kan njuta nästan ensamma i vår  fina skärgård.
Jag njöt och fotografera, Kotte lekte pirat och att han var kapten, dottern gasa på och körde båten fort, maken stod med keps, lekte kapten och hälsade glatt runt på de få mötande båtarna, syster yster låg i "hytten" och höll på med sin iphone så visst sjön ger alla njutning på olika sätt.
När vi kom tillbaka till vår bryggplats fick vi se en fin regnbåge och för att avsluta kvällen slött så beslöt vi att ta hem hämtmat, dottern och jag tog sallad medans de andra valde pizza.

Det finns så mycket vackert runt omkring oss som vi glömmer att vila ögonen på. Att ha fina bilder på näthinnan när man blundar är läkande, det lärde en klok människa mig då jag var tvungen att stanna upp i mitt liv och ta tag i mitt då stressade liv. Nu 7 år senare har jag lärt mig många kloka saker men ibland glömmer jag tempot och rusar fram och då får jag bromsa och blunda och njuta av det jag ser inom mig.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja det känns vemodigt när hösten är här..men än så länge känns det som sommar.



Vackra molnbilder. Haha ni verkade va ett glatt gäng på båten:-)



Ha en skööön söndag, kramen

2011-09-04 @ 08:46:42
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0