26 oktober

Japp då lyckades man äntligen med att gå upp och fotografera i soluppgången och inte ligga kvar i sängen och dra mig. Kan det bero på att solen just idag också tog sovmorgon ända till klockan 7.50 ca och kommer att göra det ett tag framöver.
Jag börjar klockan elva idag och är lite stolt över min tidiga uppgång, man får vara stolt över det man kan även om det inte är så vidare värst imponerande.
Nåt annat jag verkligen inte är stolt över är att jag hela tiden fuskar i mitt avtal med mina arbetskompisar att avhålla mig från sötsaker. Jag brukar ju inte baka sötsaker alltför ofta om det inte är nåt specellt men nu är jag som besatt i att baka och gärna nåt riktigt smarrigt. Igår bakade jag en äppelkaka/paj med mandelmassa, mumsigt god när man serverade den med vaniljsås.
Jag vet inte vem som jag ska skylla på min gulliga arbetskompis som jag fick många fina äpplen av eller min kusins barn som har en sån fin blogg med massor med smarrigheter på http://imittkok.se/  eller vem.....

Jag var ute dryga timmen i morse och fotograferade och till en början med så tyckte jag inte att det var något speceillt med ljuset men när jag kom ner till havet och min favoritplats så gjorde solen verkligen ett fint jobb.
Det var så vackert och ljuset var så fint när det försökte tränga fram mellan molnen och hade det inte varit så kallt hade jag kunnat bli kvar där hur länge som helst.
Jag fick min läxa i photo elements kursen gjord men vet inte riktigt om det blev rätt eftersom jag inte var där sista ggn och har fått den återberättad av min kurskompis Johanna och som vanligt kommer jag på tusen saker som jag vill fråga om då jag fotograferar

Några foton från i morse.



Nu blir det till att masa sig till jobbet

Kommentarer
Postat av: Ninni

Underbart vackra bilder=) Kakan lät ju väldigt god..ja det är svårt att låta bli sötsaker..kram kram

2011-10-29 @ 10:14:31
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0