En underbar maj dag...

....som har bjudit på mycket sol och varmt väder.
Min pappa hade alltid massa ideer och projekt när han levde bla så hade han höns under en periood och försökte även få små kycklingar med en äggkläckingsmaskin några gånger.
Jag skulle nog kunna ha höns om jag nu bodde mer på landet men nu bor jag i tätbebyggd område så jag får nöja mig med mina fina "låtsas" hönor. En har jag fått av min väninna Ingela då jag fyllde femtio är. ( nej jag menade såklart 30 ) Den andra köpte jag själv eftersom hönor inte gillar att vara ensamma, tror jag iallafall.

Några namn har de inte fått och.....

Äggen är lätträknade som jag får tyvärr.



Ha en skön dag

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Bilden på prästkragarna gillar jag skarpt!

2011-05-09 @ 21:31:11
URL: http://junitjejen.se
Postat av: karina

Det är väl kanske så att de har kommit in i klemakteriet och då upphör nog ägglossingen(hönorna alltså)

2011-05-11 @ 09:36:11
Postat av: tingeling

Tänkte inte på det men det är ju en rimlig förklaring de är lite stela i gången och det tyder nog på ålderdom...

2011-05-11 @ 13:10:16
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0