En dag full av sol och fina stunder

så blev dagen idag.
Idag jobbade jag på förmiddagen och cyklade direkt hem efter jobbet för att ägna några timmar åt att sitta och umgås med en kär gammal vän.
Tyvärr är jag ibland lite dålig på att ta mig tid att träffa gamla kompisar fast jag verkligen tycker det är så trevligt.
Precis som det brukar blev det en trevlig fikastund i solen på min altan och jag bjöd på mina Mjölnargårdsbullar och jag hoppas att hon tyckte om dem.
Vi pratade och pratade och klockan rusade iväg och plötsligt var klockan redan halv sex och hon skulle handla mat och sen hem och jag skulle förbereda middagen.
Nu dröjer det inte lika länge innan vi ses igen för på lördag har hon och hennes familj en sommarfest och dit tänker vi gå några timmar innan vi packar inför Gotlandresan och jag oroar mig redan lite för hur dottern som är hemma och vaktar huset ska kunna sköta min kära lilla täppa.
Visst ska det bli skönt med semester och kunna njuta av lata dagar och sommaren men jag kommer nog sakna mina arbetskompisar som jag tillbringar mycket tid tillsammans med under resten av året.

Jag har oxå planterat om några blommor som hade vuxit ur sina krukor och behövde få lite större utrymme och fräschare jord.
En liten fotorunda i trädgården och sen passade jag på att stänka lite vatten på mina växter.

Vaniljvit och så fin


En av mina pelargoner som jag lyckades få att övervintra hos mig och det är första året jag lyckas.




Min pelargonstege från en annan vinkel än den jag brukar fota





Och till sist ett  foto på en mina favoritplatser hemma i trädgården så denna bänk är ofta framför min lins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0