Nu vankas det lamm och inte vilken lamm som helst utan gotländskt helstekt

och jag har lovat svärsonen att följa med och äta lammbuffe.
Jag har funderat och visst kan man väl äta saffranspannkaka för 325 kr för det är vad buffen kostar. Jag tänkte att jag kunde äta just efterrätten så att jag får valuta för pengarna
Igår var vi på Fårö och badade , tittade på raukar och besökte Fårö fyr ( just det favorit i repris) Vi bestämde oss för att äta middag på Fårö och stanna lite längre för att slippa köerna och det visade sig att vara ett lite dumt val.
Restaurangen serverade jättegod mat men väntetiden var närmare en och en halvtimme och när jag skulle betala frågade jag väldigt vänligt om det var rimligt att man skulle behöva vänta så länge på maten.
Då svarade servitrisen mig att jag kunde ju gå ut och titta på köket och se hur litet och svårjobbat det var. (?????)
Nu har funderat  och av detta lärt mig att nästa restaurang besök jag gör så ska jag fråga servitriserna hur deras kök ser ut och om det är lättarbetat för då kan jag känna mig lugn och veta att jag får mat inom rimlig tid.
En sak var iallafall bra vi hade ingen kö hem.
Ikväll blir det lammbuffe.
En bild från Solnedgången

Uppdatering: Vi hade en underbar kväll och tänka sig det var jättegott !

Kommentarer
Postat av: Vinterhagen

Hmm kanske dags att de bygger ut sitt kök då om det är så litet och svårjobbat... det är ju inte ni som ska behöva bli lidande av deras problem med köket. 1 1/2 timme är sjukt lång vänte tid!! Kul att du gillade buffén, jag älskar lamm men äter det alldeles för sällan!

Kram!!

2011-07-14 @ 15:00:17
URL: http://vinterhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0