Ja ett litet blogginglägg får det bli från mig ......

jag känner mig precis som de flesta bestört över det som hänt i Norge och lider med alla som idag har stor sorg....


Idag har vi haft en en lugn och hemmadag.....jag har sett över mina odlingar och skördat lite bla. morötter, smultron, spetspaprika, chilin mm. så nu får vi njuta av det vi sådde i våras
Vår lilla Kotte har fått vattkoppor så han kliar och har sig men att han blev smittat är inte konstigt
Vi har sett vattkoppsjuka barn lite varstans under semestern som tex. på gotlandsbåten mitt bland alla resenärer gamla och små bebisar springande runt runt på båten,  mitt i Visby traskande på gatan bland turister, fulla med icke torkande koppor eller som på restaurangen.....
Jag funderade flera ggr hur man tänker som föräldrar då.....Vattkoppor tar dryga veckan att bli frisk från och under den tiden kanske man kan undvika de mest offentliga ställena.
Jag förstår att om man har en färja inbokade så kanske det är svårt att boka av men man ta och fixa en hytt tex....
Alla tycker inte att det är bra att få sjukdomen
Det finns nämligen personer som inte vill ha vattkoppor som tex är lite känsliga, gamla, småbebisar ( som inte ammas föresten kan man få det även om man ammas) eller barn som lätt får feberkramper och behöver planera i den mån det går att bi smittad osv.
För Kottes del har han hittills klarat febern utan kramper men vi vågar inte ropa hej ännu, Nu hoppas vi att han klarar sig utan kramp denna gång.

Lite bilder från dagen

Snart får jag skörda gurka


Morötterna har jag verkligen lyckas få en bra skörd av och de är smaskiga.....

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja det som hänt i Norge är så svårt att förstå...sorgligt.



OJ vilka fina grönsaker du har odlat=) Ja nog tycker man att man kan hålla sig borta från allmänheten när man har vattkoppor..det smittar ju oerhört. Min grabb hade det när han var 9-10 år..han var såå dåligt. Blev hemma från skolan i nästan tre veckor. Fanns nästan ingen hud bara koppor.



Stor kram

2011-07-26 @ 08:48:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp jag känner en liten sex månader bebis som blev jättesjuk....kramar

2011-07-28 @ 10:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0